VE ZKRATCE: TRENDY VE WEBDESIGNU PRO ROK 2015

Stejně jako minulý rok můžeme předpokládat, že i letos bude trendy používat tzv. „flat design“, který se vyznačuje svojí jednoduchostí, používáním jednolitých barev, absencí přechodů a různých grafických efektů. Hojností ikon a kvalitním typografickým zpracováním. Flat design zažil boom v roce 2013, kdy střídal klasický „realistický design“. Srovnání těchto dvou stylů si můžete prohlédnout na stránce ukazující souboj flatdesignu a realistického designu.

Rok 2015 by mohl rozšířit nový pojem tzv. „material design“, což je v podstatě designový jazyk, který představila společnost Google v polovině roku 2014. Tento styl prezentuje grafické zpracování ve smyslu použití mřížek při stavbě layoutů, responzivních animací (přizpůsobujících se velikosti displeje) a práci se stíny a s osvětlením a také tzv. cards design prvky. Více na stránce Google Material design.

Dalším trendem, který byl načat již v minulém roce je použití tzv. full-screen videa. Uživatel přichází na stránku a místo klasické statické fotografie přes celé okno prohlížeče (i nadále bude toto řešení také populární) se automaticky spouští video. Příkladem budiž např. stránka Oh land music.

Stále poroste význam mobilních aplikací a mobilních/responzivních webů a webových aplikací a s tím související maximální přizpůsobení obsahu mobilním zařízením.

Již několik let, i když stále v pozadí jsou zajímavým nástroje tzv. mikrointerakce. Pod tímto pojmem si můžeme představit např. klasické „lajkování“ příspěvku nebo hodnocení písní hvězdičkami či podání krátké zpětné vazby. Zkrátka jednoduchá, rychlá a nenáročná aktivita vedoucí k projevení názoru, reakce, zpětné vazby.

Pokud byste chtěli znát základní porovnání trendů za posledních deset let nahlédněte na desetiletí webdesignu 2004-2015.

Samozřejmě, že co je trendy, není automaticky a za všech okolností optimální pro všechny. Odpověď na otázku, který ze stylů bude úspěšný, nám dá až budoucnost.

Žádné komentáře

Vložit komentář