Nový formát facebookových „Stránek“ pro rok 2016

Jak jste si mohli všimnout, Facebook zprovoznil nové rozložení stránky. Toto zprovozňování probíhalo postupně a nové rozložení bylo testováno na menším vzorku uživatelů za účelem prokázání lepší funkčnosti nového designu nad stávajícím. Všimněte si, že se změna týká uživatele, nikoli samotné stránky, to znamená, že ji můžete pozorovat na všech existujících facebookových stránkách.

Vypíchněme si pár hlavních změn:

Větší a ničím neomezovaná úvodní fotka

Nová úvodní fotka vyrostla z rozměrů 851 x 315 pixelů na 1012 x 385 pixelů. To ovlivňuje novou zobrazovací plochu stránky, jejíž šířka je taktéž 1012px. Novinkou je, že není úvodní fotka ničím omezovaná. Ve staré verzi zasahovala do úvodní fotky profilová fotka, název stránky, zařazení do kategorie a zprávy, zatímco v nové verzi jsou všechna tato pole umístěna tak, aby nezasahovala do úvodní fotky a tím ji nenarušovala. Na tento popud se profilový obrázek zmenšil na velikost 70 x 70 pixelů.

Sekce jsou přístupné jedním kliknutím

Zatímco se v v původní verzi objevily 4 základní sekce (zahrnující sekci „Domů“) a další byly skryty pod tlačítkem „Více“, nový design ukazuje všechny nabídky sekcí na levé straně ve vertikálním menu.  Po jejich zobrazení ve vertikálním menu se stávají tyto sekce viditelnějšími a jsou mnohem lépe přístupnější. Informace o stránce se nyní zobrazují na pravé straně.

Žádné reklamy na pravé straně

Nový formát stránek donutil Facebook zrušit zobrazování reklam v pravém panelu. Tato změna je bohužel dočasná, při dalším formátování se budou reklamy zobrazovat, ale Facebook tímto krokem ukazuje, že respektují právo na prostor pro vlastní iniciativu bez možnosti zobrazování reklam od potenciální konkurence.

 

 

 

 

via www.marklincoln.co.nz

Žádné komentáře

Vložit komentář