Největší chyby, kterých se dopouštíte při přestavbě webových stránek

Redesignování webových stránek není zrovna jednoduchá záležitost. Všichni, od IT specialistů a designérů přes marketéry a obchodníky ví, co se od nich očekává. Všichni se účastní a přispívají. Ale uprostřed mnoha důležitých změn je jedna opomínána.

Analýza.        

 

Je velmi jednoduché pochopit proč. Ve výsledku upravujete rozložení a pixely a děláte vše pro to, abyste sjednotili vzhled stránky. Restrukturalizace a reorganizace je vždy „špinavou prací“ a může být velice lákavé v momentě restrukturalizace zastavit analýzu, ale nedělejte to. Ve skutečnosti můžete během přestavby stránek získat mnoho cenných informací, pokud vám poběží analýzy.

Ptáte se, „proč bychom to měli dělat?“.

Je pochopitelné, že chcete počkat do té doby, než bude váš web plně aktualizován, ale doopravdy tím škodíte vám i vašim návštěvníkům. Pokud podnikáte pouze sezónně, budou vám scházet data a pravděpodobně nebudete moci stanovit, jaké jsou dané sezónní trendy, které by mohly pozitivně ovlivnit vaše návrhy a změny v designu.

Proč nechat spuštěné analýzy během redesignování?

Během redesignování, restrukturalizace a celkové přestavby vaší sítě by vám mohlo nepřerušení probíhajících analýz zajistit mnoho informací, které byste jinak pravděpodobně neobdrželi. Například si představte, že jste spustili novou strukturu navigace ve vašem menu. Předběžné testy ukázaly, že je nové menu lépe organizované, vhodné pro mobilní telefony a uživatelsky přívětivé.

Ale po oficiálním vypuštění celého webu se vše změní. Uživatelé trpí tím, že nemohou na stránkách najít, co hledají. Věci nejsou tam, kde bývaly a uživatelé začínají být mírně frustrovaní. Zkusí vyhledávač, ale kvůli přestavbě se může stát, že nebude fungovat tak dobře jako dříve.

Když necháte zapnuté analyzování, získáte cenné přehledy o zkušenostech uživatele (a frustracích), které vám pomohou se sjednocením dobrých vlastností starých stránek do nových stránek. Také vám to zajisté ušetří mnoho času a peněz.

Ale navigace a rozložení stránek nejsou jedinými potenciálními problémy při přestavbě. Naskýtá se i otázka, co se děje v zákulisí.

Dělání dobrého dojmu

Možná cítíte pokušení vypnout během redesignování analýzu, protože chcete udělat dobrý dojem na své zákazníky. Nakonec, nikdo nechce vidět napůl rozpracovaný web. Ale navigací a přesměrováváním mezi starým webem a novým webem můžete zjistit, co funguje a co ne. Můžete použít nástroje jako teplotní mapy, abyste zjistili, které části webu jsou pro uživatele primárně zajímavé a které vůbec.

Pamatujte si, že osvědčené postupy jen zřídkakdy platí pro každý produkt nebo odvětví průmyslu. Co dokonale funguje u konkurence, nemusí fungovat u vás. Analýza vám poskytne čerstvá data, která vám ukážou, jak dobře funguje vámi navrhnutý design, a s informacemi můžete dále pracovat.

Co hodnotit k dosažení nejlepších výsledků

Řeknete si: „Ano, nechám zapnutou analýzu během přestavby webu, ale co všechno mám vlastně hodnotit?“. Neliší se to od standardního vyhodnocování klíčových ukazatelů:

Chování uživatele – Jak interaguje uživatel s vaší sítí. Zaměřte se na monitoring toho, jak se uživatelé pohybují po stránkách krok po kroku a kde se ztrácí a odcházejí.  I reference na sociálních médiích mohou ovlivnit interakce na vaší síti.

Míra konverze – Mnoho lidí si uvědomuje, že je míra konverze důležitá, ale nejsou si jistí proč. Míra konverze je pojem udávající počet lidí, kteří uskuteční specifickou akci na vaší síti, kterou chcete, aby uskutečnili – ať je to přihlášení se na odběr novinek nebo samotný nákup. Vaše míra konverze je ovlivněna mnoha proměnnými, ale redesignování webových stránek je jednou z nejdůležitějších.

Je možné, že vám může míra konverze poklesnout v závislosti na spuštění nového webu. Je to způsobeno tím, že si musí zákazníci a návštěvníci zvyknout na nový design a přizpůsobit se mu, ale uvidíte, že bude míra konverze postupem času stoupat. Bude vám ukazovat, jestli změny, které jste provedli, fungují tak, jak jste zamýšleli.

Ve zkratce, můžete pozorovat, co funguje a co nefunguje a můžete se soustředit na věci, které fungují a zbavit se věcí, které nefungují. To povede k lepším výsledkům a pochopení, co hýbe vaší cílovou skupinou a co je nutí vracet se zpět.

Sečteno a podtrženo: Pokud přijde řeč na analýzu, je lepší ji nechat spuštěnou i během přestavby webových stránek. Zaručí vám mnoho informací a detailů o chování uživatele nebo data, ke kterým byste se za normálních okolností nedostali. Tím, že budete vše průběžně kontrolovat a opravovat , si do budoucna ušetříte mnoho času, peněz a úsilí.

 

 

via blog.kissmetrics.com

Žádné komentáře

Vložit komentář