Jak udržuje e-mailový marketing zákaznickou loajalitu

Průzkumy ukázaly, že segmentované e-mailové kampaně mají o 14,25 % více otevření než nesegmentované kampaně.

Cílené zprávy přitahují pozornost a tato pozornost by měla být změněna na zájem a potenciální loajální zákazníky.

“Při lákání nových zákazníků je důležité myslet na to, že žádný jiný marketingový kanál nemůže zvýšit loajalitu tak jako e-mail. Vzhledem k tomu, že se lidé přihlašují do e-mailu, kde mají být informováni o akcích, můžete tyto upozornění použít ke zvýšení prodeje.“ řekl David Marinaccio, manažere-mail marketingu v Active Web Group.

Segmentace je efektivní metoda, která doručuje správné zprávy správným osobám. To pomáhá k personalizaci nakupování, což zvyšuje prodeje.

Podívejme se, jak by mohla vaše další e-mailová kampaň zajistit větší množství lepších vztahů se zákazníky.

Hodnota zákazníkovy loajality

Čím vyšší loajalita zákazníka, tím vyšší prodeje.

Spokojený uživatel si bude užívat nákup vašich produktů, a bude se dále zmiňovat o vaší značce svým přátelům a rozhodně jim nebude vadit poslat nějaký ten doporučující tweet. A pokud to bude nezbytně nutné, loajální zákazníci budou vaši značku bránit, pokud se vyskytne nějaký problém.

Abyste dosáhli zákaznické loajality, musíte nabídnout zákazníkům jedinečnou bezprecedentní hodnotu. Neprodáváte produkty, musíte nabízet zážitky.

„Loajalita zákazníka je postavena na pozitivním a plnohodnotném zážitku zprostředkovaném vaší značkou, která vždy splňuje zákazníkovy představy. Loajalita kráčí ruku v ruce s uspokojením potřeb a chtíče zákazníka. Je to emocionální spojení mezi zákazníkem a značkou, ke které se bude zákazník vždy rád vracet,“ napsala Dona Peeples, zakladatelka a šéfka společnosti Engagement Officer of Motivated, Inc.

Convince and Convert se zmiňují o tom, že 44% lidí, kteří dostávají e-maily, uskuteční nákup založený na těchto e-mailech alespoň jednou za 12 měsíců.

E-mail je osobní kanál, kde mohou společnosti k zákazníkovi přímo promlouvat. Důležité je, aby vaše marketingové zprávy vyzněly osobně a individuálně. Průzkumy ukazují, že 41% lidí nakupuje u maloobchodníků, kteří posílají personalizované e-maily na základě předchozího chování zákazníka.Vaši zákazníci nemají rádi hromadné e-maily. Chtějí informace, které odpovídají jejich potřebám a požadavkům.

Segmentace je proces dělení zákazníků do různých skupin podle charakteristiky. A loajální segmentace je to, jak se skupina zákazníků chová v závislosti na jejich interakci a vztahu k vašemu obsahu. Použijte segmentaci k podpoře personalizace e-mailových kampaní. Cílem je zjistit, jak se chová váš zákazník a jaké jsou jeho zájmy.

„Například ve fitness průmyslu jsou lidé, kteří chtějí zhubnout a jsou tu i lidé, které zajímá více získávání fyzické síly. Jsou tu lidé, kteří chtějí být velcí a lidé, kteří chtějí být naopak hubení.“ Je nejdůležitější zjistit, jaké jsou zvyky a záliby zákazníka a přizpůsobit jim vaše sdělení. To ušetří vaší společnosti jak čas, tak peníze.

Níže je uveden příklad z MyBinding. Tato společnost nabízí různé propagační stimuly založené na zákazníkově nákupčí historii. Například zákazníci, kteří ze stránky rychle odcházejí, obdrží vyšší, 15% slevu, aby se vrátili zpět do „cyklu nakupování“. Nejlepší zákazníci, kteří se pravidelně vrací, obdrží menší slevu, 10%, protože je u nich vyšší potenciál ke koupi než u první kategorie.

Emaily cílené na loajalitu zákazníka

Může se stát, že vám zbytečně unikají příležitosti k vybudování zákaznické loajality. Pravděpodobně je to způsobeno tím, že neposíláte tzv. spouštěcí e-maily vašim segmentovaným skupinám. Tyto e-maily jsou automatizované zprávy, které jsou odesílány v závislosti na akci zákazníka. Možná je používáte jako vítací e-maily. MarketingSherpa odhalil, že pouze 24% těchto e-mailů jsou aktivované datem (například datum narození) a pouze 18% z nich jsou používány v závislosti na chování zákazníka.

Derek Buntin z Adonis Media řekl: „Je dobré používat analýzy e-mailů k určení zákazníků, kteří  e-mail pouze otevřou, ale už neuskuteční nákup. Dále je vhodné těmto uživatelům poslat další e-mail, který obsahuje zajímavou nabídku nebo stimul ke koupi, například slevy.“

Jako další příklad můžeme uvést situaci, kdy si zákazník zamluví zájezd a společnost mu pošle e-mail, který ho vítá po návratu domů. E-mail zahrnuje i slevu na jejich další potenciální zájezdy. Vaše společnost může tímto způsobem zasílat e-maily s požadavkem na zpětnou vazbu, pozvánky nebo VIP programy.

E-mail marketing nespočívá v zasílání čehokoliv jakémukoliv zákazníkovi, musíte vytvořit kampaň plnou silných, zosobněných zpráv.

Udržitelné vztahy

Loyalty360° zveřejnili, že 67% amerických občanů nad 18 let je ochotných poskytnout své základní osobní údaje společnostem za podmínky zlepšení služeb a produktů.  Nezáleží na tom, jak dobrý je vztah mezi zákazníkem a společností, když není produkt doručen. Vždy myslete na to, jak můžete vylepšit vaši platformu, nástroje a zákaznický servis. Buďte k zákazníkovi vždy otevření a upřímní. Transparentnost pomůže vaší organizaci vystavět se zákazníkem udržitelné a dlouhodobé vztahy. „Bojujeme proti mnoha rokům, kdy se lidé cítili, že je společnosti okrádají skrytými poplatky a špatnou reklamační politikou. Jediný způsob, jak znovuobnovit víru a loajalitu, je ukázat své karty,“ napsal Mikkel Svane, zakladatel a ředitel společnosti Zendesk.

Zaměřte se na dlouhodobou strategii testováním a experimentováním. Zhodnoťte své výsledky a ze zjištění odvoďte nové poznatky.

“…Největší výzvou e-mail marketingu je fakt, že zde soutěží mnoho konkurenčních firem o jednoho zákazníka. Personalizace vašich e-mailů vám pomůže vystoupit z řady a upoutat větší pozornost, zvýšit úroveň online angažovanosti a může vést k vyšším prodejům,“ řekla Melanie Franke, specialistka na obsahový marketing ve společnosti G/O Digital.

Neuchylujte se ke generovaným a neupřímným zprávám, vaši zákazníci si zaslouží víc.

Zákaznická loajalita posiluje značku, zvyšuje povědomí o společnosti a tím vede k vyšším prodejům.

 

 

 

 

via blog.kissmetrics.com

Žádné komentáře

Vložit komentář