Google omezuje počet reklam

 

Google nyní ukazuje hned čtyři pay-per-click (PPC) reklamy v horních místech vyhledávací stránky namísto třech. Co z toho vyplývá pro obchodníky a pro uživatele?

Experti na vyhledávací stránku předpovídají, že se umístění na předních příčkách ve vyhledávači stane dražší a budou o něj probíhat větší boje.

Mezitím, co se na prvních čtyřech příčkách umístily nejlépe placené stránky, ostatní se posunuly ve vyhledávání níž. Obchodníci se budou muset velmi snažit, aby vytvořili neplacenou stránku, která by se mohla objevit mezi hlavními vyhledanými stránkami.

Méně místa pro organické výsledky

„V komerčních vyhledávačích jsou všechny vyhledané výsledky reklamy“, poznamenal Christopher Ratcliff ze Search Engine Watch. Ratcliff se obává situace, kdy se při vyhledávání na Internetu uživatelé dostanou do bodu, kde se na první vyhledávací stránce budou zobrazovat pouze reklamy a uživatel automaticky klikne na rovnou na druhou stránku vyhledávání, stejně jako při přeskakování nabízených videí stránkou YouTube.

„Mnoho uživatelů nezaznamenalo zvětšení místa určeného pro reklamy, protože se neumí orientovat mezi placenými a neplacenými příspěvky“ řekl Lee. Nicméně, tato změna by pro obchodníky neměla znamenat závažné změny v závislosti na rostoucí konkurenci.

Reklamy produktů podobných hledaným výrazům, které jsou stále umístěné na pravé straně vyhledávací stránky, se stanou důležitějšími, avšak pro některé obchodníky by mohly být zakázány.

Mnoho marketérů by mohlo přistoupit na PPC bid management software určený pro správu nabídek.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO), sociální média a všechna výdělečná a vlastněná média budou nést větší důležitost. Pokud jsou správně vytvořená, stimulují a podporují vyhledávání. Někteří obchodníci budou na tyto změny reagovat přesunem PPC reklam na SEO nebo výdělečná média a začnou využívat influencer marketing.

Samozřejmě bychom mohli panikařit a začít oplakávat smrt organických výsledků, ale možná to nebude nezbytně nutné. Při vzestupu systémů blokujících reklamy by se mohla celá situace s reklamami stát irelevantní“, řekla Julia Logan, SEO konzultant IrishWonder.com.

Nejdůležitější pro obchodníky je udělat všechno pro to, aby jejich organické výsledky vyčnívaly nad reklamami. „Reklamy se budou rozvíjet, stanou se interaktivnějšími a vizuálně atraktivnějšími, to znamená, že byste neměli zůstat pozadu, “ doporučuje Logan.

Co říká Google

Google říká, že udělal tuto změnu pro to, aby zlepšil „uživatelský prožitek“. To, že uživatel nekliká na reklamy napravo, značí, že je nechtějí, napsal Matt Lawson, ředitel reklamního marketingu pro Google v článku pro Search Engine Land. Podle Lawsona data ukazují, že malí inzerenti nezaznamenali větší změnu v počtu kliknutí na stránku.

„Víme, že děláme změny na vyhledávací stránce často, podle toho, jak se mění frekvence vyhledávání a chování uživatele a že není snadné se s tím vypořádat,“řekl Lawson, „ale tato změna by vám neměla ztížit situaci.“

Lawson doporučil obchodníkům základní věci:

Monitorovat výsledky. Prozkoumejte vaše výsledky podle toho, které jsou TOP a porovnejte je s časem před a po změně. I přes to, že bude procento kliknutí na stránku nižší, brzo uvidíte výrazné změny.

Sledujte nabídky a budget. Nereagujte ukvapeně a nechejte nabídky tam, kde mají být.

Soustřeďte se na psaní dobrých reklam. Nedávná změna na vyhledávací stránce neovlivní kvalitu vaší reklamy. Nyní by měly být PPC reklamy optimalizovány tak, aby použily horní část vyhledávací stránky.

Přesun reklam z pravého boku stránky bude vyžadovat adaptaci PPC reklam a nabídek, obzvláště pro malé společnosti.

Sečteno a podtrženo: Rozhodnutí Google zrušit reklamy na pravém boku významně ovlivní vyhledávání a obchodníky. Při tvrdším soutěžení o přední příčky ve vyhledávání se stane pro organické výsledky ještě důležitější jejich pozice ve vyhledávání.

 

via www.cyberalert.com

Žádné komentáře

Vložit komentář