Facebook přichází s Messenger chatboty

Facebook chce umožnit obchodníkům doručovat automatizovanou zákaznickou podporu skrze nové chatboty. Zprostředkováním této možnosti by mohl Facebook jak zvýšit loajalitu vůči Messengeru, tak držet krok s konkurenčními společnostmi vytvářejícími chatbotové platformy, jako je například KikLine  Telegram .

Facebook oznámil spolupráci například s 1-800-Flowers, kde můžete skrze chatbota na Mesengeru objednat květiny, nebo například se CNN, kde Vám budou každodenně doručovány novinky podle Vámi označených zájmů a preferencí.

Zuckerberg vysvětlil, že s umělou inteligencí a lidskou pomocí budou v budoucnu lidé schopni mluvit s Messenger chatboty jako kdyby mluvili se svými přáteli.

Facebook vytvoří i platformu, kterou budou lidé schopni využívat více než pro posílání obyčejného textu. Platforma bude obsahovat možnost posílat obrázky, odkazy nebo bude obsahovat call-to-action tlačítka. Tato platforma bude využitelná například k pohodlnému rezervování stolu v restauraci.

Důležité je zmínit to, že přes platformu nelze přímo platit kreditními kartami.

Pro společnosti, které se snaží spojovat se svými zákazníky přes SMS nebo telefonní hovory, bude tato platforma významným usnadněním.  Pro pohodlí uživatele bude v horních místech každé konverzace s chatbotem umístěno blokovací tlačítko pro ukončení této konverzace.

Obchodníci budou moci vytvářet vlastní chatboty nebo spolupracovat na jejich tvorbě s Facebookem. Facebook má své vlastní chatboty, kteří naučí obchodníky, jak vytvářet a udržovat kvalitní online konverzaci mezi botem a uživatelem.

Používání botů se ve světě technologií stalo jednou z nejdůležitějších událostí. Chatboti otevírají nové možnosti levné osobní komunikace bez nutnosti používat call centra nebo obchodní zástupce.

Náš odhad je, že by mohli chatboti v budoucnu nabídnout komfortnější zákaznickou podporu bez monotónních a většinou nevyžádaných konverzací skrze telefonní hovory.

Pokud budou chatboti na Messengeru a dalších platformách úspěšní, mohli by v budoucnu předefinovat obchodní taktiku při prodeji produktů nebo služeb. Místo bloudění po aplikacích a internetových obchodech by mohli skrz zadaná kritéria rovnou nabídnout ke koupi nejvhodnější produkt.

V tomto okamžiku Facebook udržuje WhatsApp jako čistou aplikaci určenou pouze pro posílání zpráv, zatímco sám ve své chatovací aplikaci experimentuje. Pokud by byli chatboti úspěšní, mohl by je Facebook povolit i na WhatsAppu.

Platforma pro chatboty není charitativní akcí, což znamená, že by skrze posílání „sponzorovaných zpráv“ Facebook vydělával peníze. Inzerenti si také mohou koupit reklamy, které po kliknutí otevřou komunikaci s chatbotem. Tyto možnosti by měly podpořit nákup produktů a tím kompenzovat nutné investice do reklam.

Facebook rozhodně nepatří mezi jedinou chatbotovou platformu, ale kvůli svému vysokému počtu uživatelů se zdá být nejvýhodnější.

 

 

via www.techcrunch.com

Žádné komentáře

Vložit komentář