5 způsobů, jak zničit vlastní web

5 způsobů, jak zničit vlastní web

Pokud už máte vlastní web, určitě víte, jak těžké je naplnit ho obsahem a pravidelně ho aktualizovat. Máme tu 5 tipů pro všechny, kteří se nechtějí obtěžovat se všemi těmi dotěrnými zákazníky, kteří z webu přicházejí nebo je nudí poučky těch chytrolínů z marketingového oddělení, kteří na každé poradě mluví o konverzích, obsahu a podobných nesmyslech.

 

  1. Všechny, ale úplně všechny informace uveďte na úvodní stránce

Pokud chcete návštěvníka svého webu opravdu vyčerpat, uveďte úplně všechny informace na úvodní stránce. A tím myslím opravdu všechny – nabídku všech produktů, všechny novinky, podrobné informace o vaší firmě, kontakty na vás a kontakty na vaše partnery nebo oblíbené stránky, otevírací dobu, dodací podmínky, seznam všech zaměstnanců a materiály, ze kterých vyrábíte. Pokud toho najdete málo, přihoďte ještě kolonku s informací o počasí, o tom, kdo má dnes svátek a jaký je aktuální čas v pěti světových metropolích. Ideální pro vás bude rozložení stránky do tří sloupců a menu, které bude mít minimálně dva řádky. Váš potenciální zákazník tak dokonale ztratí přehled o tom, co na webu vlastně hledal.

Jak to spravit: Na úvodní stránce dejte návštěvníkovi vědět, co pro něj může tento web udělat. Jestli mu můžete nabídnout nejnovější hodinky na světě, ukažte mu je na úvodní stránce. Jestli pro něj máte cloudové řešení pro správu dat, vysvětlete mu 1 větou, jak ho využije ve svém podnikání.

 

screenshot-www.stahuje-cely-svet.sk 2016-01-24 21-19-05

 

  1. Buďte tajemnější než hrad v Karpatech

Základní pravidlo pro to, jak zašlapat potenciál vlastního webu do země, je zamlčet všechno důležité. Pokud provozujete e-shop, nikdy neuvádějte, jak dlouho bude trvat dodání zboží. Pokud poskytujete služby, zapomeňte uvést, jakým způsobem si je může zákazník po zaplacení vybrat. Jste – li slevový portál, nikdy neříkejte zákazníkům, jak vaše vouchery fungují. Pokud prodáváte udělátka, rozhodně nikam nepište, s kterými typy hejblátek jsou kompatibilní. Díky tomu budete vy tím orákulem, které zná všechny informace a zákazník si na vás jen tak nepřijde.

Jak to spravit: Zjednodušte to. Představte si, že váš zákazník neví nic o tom, jak fungujete a vy máte 10 vteřin na to, abyste mu to vysvětlili. Použijte kontaktovací tlačítko nebo jednoduchý návod.

 

  1. Kašlete na mobily a tablety

Rozhodně nikdy nedělejte web responzivní. Když už vám tam někdo leze z mobilu, tak ho nechte, ať si luští pidipísmenka a snaží se proklikat menu o velikosti milimetru čtverečního. To ho naučí používat alternativní zařízení, když starý dobrý laptop je ještě pořád ve hře. Pokud se vás někdo zeptá, jestli máte web optimalizovaný pro mobily, zaťukejte si na čelo a řekněte, že máte optimalizované zákazníky.

Jak to spravit: Responzivita, tedy správné zobrazení i na malých displejích mobilů a tabletů se vám prostě nevyhne. Jen v Čechách počet uživatelů mobilního internetu přesahuje 2, 8 milionu uživatelů, kteří si ročně prohlédnou 1,2 miliardy stránek. Opravdu o ně chcete přijít?

 

  1. Kontakty na vás přísně utajte

Pokud se chcete inspirovat, poohlédněte se po webech veřejné správy nebo nějaké malé obce. Kontakty tu většinou najdete v sekci Povinně zveřejňované informace nebo Popis obecního úřadu. Prostě přesně tam, kde byste je napoprvé hledali. Pokud chcete opravdu utajit kontakty na sebe, aby vám zbytečně klienti, dodavatelé a vůbec ostatní zvědavci nevolali, pořádně je schovejte. Nabízí se dvě možnosti, které navíc můžete zkombinovat: za prvé dejte kontakty do záložky O nás nebo Historie firmy. Za druhé neuvádějte přímé kontakty na konkrétní osoby, ale pouze infolinku. V lepším případě neuvádějte ani mail, ale vložte na web pouze kontaktní formulář. Budete tak mít zajištěno absolutní soukromí. A vaše firma také.

Jak to spravit: Najít kontakt nebo adresu firmy většinou patří mezi nejvyhledávanější informace na webu. Ulehčete tak návštěvníkům vašeho webu život a přidejte konkrétní kontakt na viditelné místo, jako je záhlaví nebo patička. V menu ho budou návštěvníci nejčastěji hledat v pravém horním rohu.

 

  1. Používejte zvuky, vyskakovací okna a podivné animace, které nejdou vypnout

Tohle je zlaté pravidlo webových sebevražd. Pokud chcete vypadat jako veselý chlápek nebo jako milé děvče, přihoďte na web pár animací, obrázků, videí, jednorožců a letícího textu. Díky tomu dokážete skvěle odvést pozornost od toho, co web vlastně nabízí. A to je určitě váš cíl.

 

screenshot-www.hrubasy.cz 2016-01-24 21-17-39

Jak to spravit: Udělejte web jednoduchý a přehledný. Podstránky by měly mít podobnou strukturu, aby nenutily návštěvníka znovu se opakovaně rozkoukávat a hledat to, co vlastně hledal. Zkuste z webu odstranit všechno, co je tam navíc. Ať už to jsou roztomilá zvířátka nebo výsledky firemního bowlingu na vánočním večírku (pokud to tedy není to, proč jste stránku založili).

Jak jsme dělali některé weby my? Podívejte se třeba na web lektorky Jitky Ševčíkové nebo Veteriny Galko z Olomouce.

Žádné komentáře

Vložit komentář